Walley auttaa kauppiasta vauhdittamaan myyntiä kaikissa myyntikanavissa
Suomalaiset kauppiaat ja heidän moninaiset haasteensa ovat tuttuja Walleyn Merchant Operations Manager Susanna Collan-Karikoskelle. Hän huolehtii siitä, että Walleyn kauppiaat saavat ensiluokkaista palvelua suomen kielellä kaikkiin maksuratkaisuja koskeviin pulmiinsa. Myynnin kasvun vauhdittaminen ja asiakasuskollisuuden vahvistaminen ovat Collan-Karikoskelle työn kulmakiviä.
Walley on Pohjoismaiden toiseksi suurin BNPL- eli buy now, pay later -toimija, jonka maksutavat ovat pelkästään Suomessa käytössä tuhansien verkkokauppojen kassoilla ja yhä useammassa myymälässä. Iso osa Suomen suurimmista kauppiaista luottaa Walleyyn, mutta mitä menestyksen taustalla oikein on?
Paikallinen palvelu on Walleylle kunnia-asia
Yksi Walleyn tarjoama ylivoimainen etu Suomessa on suomenkielinen palvelu kauppiaille. Kauppiaspalvelu tarjoaa tukea niin pieniin ongelmiin kuin suuriinkin kehitystarpeisiin.
Koska Walley on ensisijaisesti kauppiaan kumppani, on paikallinen osaaminen tärkeää.
”Paikallisymmärrys tuo kauppiaalle merkittäviä etuja, ja siksi myös me panostamme paikalliseen osaamiseen. Seuraamme tiiviisti Suomen ja pohjoismaiden verkkokauppamarkkinaa, yleisiä trendejä sekä alueen erityispiirteitä”, Collan-Karikoski sanoo.
Kuluttaja-asiakkaita varten Walley tarjoaa suomenkielisen laskujenhallinnan sovelluksen, joka on yksi tämän hetken suosituimpia fintech-sovelluksia Pohjoismaissa.
Hyvä kumppani tarjoaa näkemyksiä
Walley ei tyydy vain välittämään maksuja, vaan tarjoaa yksilöityjä ratkaisuja, joiden avulla kauppias voi kasvattaa myyntiään ja varmistaa, että asiakkaat palaavat ostoksille.
”Kun maksuratkaisujen tekninen puoli on saatu kuntoon, kauppiaat haluavat yleensä vinkkejä ja näkemyksiä siihen, miten myyntiä voisi lisätä. Tällöin me ryhdymme yhdessä kauppiaan kanssa miettimään erilaisia ratkaisuja myymälämyynnistä verkkokaupan kehittämiseen”, Collan-Karikoski kertoo.
Onnistumista tukee se, että Walley Checkout on modulaarinen tuote, johon kauppias voi yhdistää mitä tahansa Walleyn tuotevalikoimasta. Paikallisten maksutapojen lisäksi kauppias voi integroida siihen räätälöidyt BNPL-maksutavat, kattavat toimitustavat ja kauppiaan CRM- eli asiakkuudenhallintajärjestelmän.
Juuri CRM-järjestelmän liittäminen Walley Checkoutiin tekee asiakastietojen siirtymisen suoraan kassalta kauppiaan kanta-asiakasjärjestelmään mahdolliseksi.
”Jokainen kauppias tietää, että uusien asiakkaiden hankkiminen on kallista, joten kannattaa varmistaa, että jo olemassa olevat asiakkaat palaavat ostoksille tiheämmin. Dataa hyödyntämällä kauppias voi nostaa ostomääriä ja parantaa ostokokemusta. Loyalty Booster -ratkaisumme avulla kauppias pystyy lisäämään kanta-asiakkaidensa määrää”, Collan-Karikoski kertoo.
Kauppiaan kanssa tehtävä yksilöllinen tarvekartoitus varmistaa, että myyntiä tuetaan parhaalla mahdollisella tavalla. Useimmiten omnichannel-ratkaisun toivotaan palvelevan verkko- ja kivijalkakaupassa niin B2C- kuin B2B-asiakkaitakin.
”Mahdollisimman tehokkaan ja nopeasti käyttöönotettavan ratkaisun luominen on meille tärkeää. Me kehitämme palvelujamme jatkuvasti, ja uusimpana kanavana Walleyn ratkaisu on saatavilla myös itsepalvelukassoihin.”
Kauppiaan näköinen kassa
Maksutapavalikoima ja verkkokaupan toteutus ovat kauppiaalle ensisijaisen tärkeitä. Ne eivät ole vain käytännön järjestelyjä, vaan ne luovat kokemuksia, vahvistavat asiakassuhteita ja parhaimmillaan heijastelevat yrityksen arvoja.
”Kun maksutapavalikoima on monipuolinen ja sujuva, loppuasiakas tuntee olonsa arvostetuksi ja huomioiduksi”, sanoo Collan-Karikoski.
Verkkokaupan toteutus toivottaa asiakkaan tervetulleeksi. Hyvin suunniteltu verkkokauppa houkuttelee asiakasta tutustumaan, pysymään kaupassa ja löytämään tuotteita.
”Kun käytössä on Walleyn maksuratkaisu, kauppias voi itse vaikuttaa kassan ulkonäköön, eikä Walley kaappaa kauppiaan brändiä. Sovelluksemme, jossa kuluttajat hallinnoivat laskujaan, ei myöskään koskaan ohjaa kauppiaan loppuasiakkaita ostoksille muualle”, Collan-Karikoski alleviivaa.
Walley on Pohjoismaiden toiseksi suurin maksuratkaisuiden tarjoaja, jonka teknologiset valmiudet auttavat ja palvelevat yhä useampaa suomalaista kauppiasta – haluaisitko sinä olla yksi heistä? Ota meihin yhteyttä!
Asiakasdatan, uskollisten asiakkaiden ja personoitujen ostoskokemusten vuosi 2024
Asiakasdata, asiakasuskollisuus ja personoidut ostokokemukset ovat vuoden 2024 trendejä.
Walley auttaa kauppiasta vauhdittamaan myyntiä kaikissa myyntikanavissa
Myynnin kasvun vauhdittaminen ja asiakasuskollisuuden vahvistaminen ovat Susanna Collan-Karikoskelle työn kulmakiviä.
Black Friday – Miten kauppias voi valmistautua syksyn parhaaseen myyntisesonkiin?
Kauppiaalle loppuvuoden sesonki tarjoaa mahdollisuuden rakentaa asiakasuskollisuutta.