Walleyn tulos huippuluokkaa – Suomen markkina on meille tärkeä

 Walley on julkaissut puolivuosituloksensa, joka vahvistaa entisestään asemaamme yhtenä Pohjoismaiden merkittävimmistä maksupalveluiden tarjoajista. Erityisesti Suomessa kasvu on ollut nopeaa. Verkkokauppa.comin kuluttajarahoitustoimintojen hankinta aiemmin tänä vuonna oli merkittävä askel yhtiön kasvustrategiassa

Walleyn tulos huippuluokkaa – Suomen markkina on meille tärkeä

Vuoden 2025 ensimmäisellä puoliskolla Walley kasvatti transaktiomääräänsä 25 prosentilla saavuttaen 9,53 miljardin kruunun kokonaisvolyymin (noin 854,5 miljoonaa euroa). Yhtiön aktiivisten asiakkaiden määrä oli yli kuusi miljoonaa vuoden 2025 ensimmäisellä puoliskolla.

Vahva kasvu jatkuu.

Suomi on Walleylle tärkeä, kasvava markkina. Tuorein liiketuloksemme on tästä selkeä todiste. Otimme kesäkuussa merkittävän askeleen Suomen markkinalla ostamalla Verkkokauppa.comin kuluttajarahoitustoiminnot. Kauppa tuo yhtiölle noin 90 000 uutta kuluttaja-asiakasta ja 31,25 miljoonan euron (350 miljoonan kruunun) luottosalkun.

Kaupan odotetaan saavuttavan päätöksensä vuoden 2025 toisella puoliskolla, mikä tulee tukemaan Walleyn kasvua entisestään.

"Suomi on meille strategisesti tärkeä markkina, ja hankinta vahvistaa asemaamme täällä. Asiakaskuntamme kasvaa ja tarjoamme entistä parempia maksuratkaisuja suomalaisille kuluttajille", kertoo Walleyn toimitusjohtaja David Lundqvist.

BNPL – maksutavat, jotka tukevat liiketoiminnan kehitystä

Walleyn kasvun moottorina ovat olleet erityisesti Osta nyt, maksa myöhemmin (BNPL) -maksutavat. Kyseessä ovat joustavat maksutavat, jonka avulla kuluttajat voivat maksaa ostoksensa myöhemmin tai pienemmissä erissä. Walleyn BNPL-maksutavat ovat saavuttaneet suuren suosion niin Pohjoismaissa kuin muillakin markkinoilla.

BNPL-maksutapojen suosio perustuu ennen kaikkea joustavuuteen ja helppouteen. Kuluttaja voi valita maksuvaihtoehdon, joka sopii hänen senhetkiseen taloudelliseen tarpeeseensa. Tämä on erityisen tärkeää verkkokaupassa, jossa joustavat maksutavat tekevät ostoprosessista sujuvamman ja houkuttelevamman.

Walleyn BNPL-maksutavat ovatkin tulleet tutuksi monille suomalaisille kuluttajille ja kauppiaille.

"Kasvamme vahvasti BNPL-maksutapojen kautta tarjoten asiakkaillemme joustavia ja helppokäyttöisiä vaihtoehtoja. Ostosten maksaminen erissä on hyvin suosittua, ja uskomme trendin jatkuvan", Lundqvist kertoo.

Walley on sitoutunut jatkamaan vahvaa kasvuaan Pohjoismaissa ja kansainvälisillä markkinoilla. Yhtiö jatkaa investointeja uusiin kumppanuuksiin ja kehittää maksutavoistaan entistä monipuolisempia.

"Kasvumme todistaa, että luomme arvoa maksukokemuksen kaikilla osa-alueilla niin asiakkaillemme kuin kauppiaillekin. Kasvamme orgaanisesti ja samalla vahvistamme asemaamme Pohjoismaissa strategisten yritysostojen avulla", sanoo Lundqvist.

Walley on kauppiaan strateginen kumppani. Lue lisää ratkaisuistamme, jotka parantavat ostokokemusta ja vahvistavat brändiäsi. 

 

 

 

Walleyn tulos huippuluokkaa – Suomen markkina on meille tärkeä

Walleyn puolivuotistulos vahvistaa entisestään asemaamme yhtenä Pohjoismaiden merkittävimmistä maksupalveluiden tarjoajista. Erityisesti Suomessa kasvu on ollut nopeaa.

Vähennä palautuksia, paranna asiakaskokemusta – 7 vinkkiä kauppiaalle

Hyvä palautusten hallinta on asiakaspalvelua ja kilpailuetu. 7 vinkkiä kauppiaalle palautusten vähentämiseen ja ostokokemuksen parantamiseen.

Kriittiset ensimmäiset minuutit – Hullujen Päivien menestyskampanjan anatomia

Stockmannin Hullut Päivät kerää joka vuosi valtavasti asiakkaita, ja yhä useampi heistä tekee ostoksensa verkossa. Ensimmäiset minuutit ovat jännittävän kriittisiä.