S-Ryhmän asiakkaat löytäneet Walleyn maksutavat

Osta nyt maksa myöhemmin -maksutavat kasvattavat jatkuvasti suosiotaan paitsi verkkokaupassa myös kivijalassa. Prisman ja Sokoksen verkkokaupoissa on voinut maksaa ostoksia Walleyn maksutavoilla jo useita vuosia. Nyt ne ovat saatavilla myös monissa Prisman myymälöissä. Maksutapa on tukenut kertaostosten koon kasvua, ja joustava maksutapa kerää kehuja myös asiakkailta: Walley on noussut S-ryhmän verkkokauppojen suosituimpien maksutapojen joukkoon. 

S-Ryhmän asiakkaat löytäneet Walleyn maksutavat

S-Ryhmään kuuluvat Prisma ja Sokos ovat tarjonneet Walleyn maksutapoja asiakkailleen vuodesta 2019 lähtien.

Walleylla maksaessaan asiakas saa ostoksestaan laskun. Prisman ja Sokoksen asiakkaat saavat ostokselleen jopa 60 päivää kulutonta ja korotonta maksuaikaa. Käytännössä asiakas maksaa parhaimmillaan kahden kuukauden maksuajastaan vain laskutusmaksun.  

Laskun saatuaan asiakas voi tehdä osamaksusopimuksen tai maksaa ostokset omaan tahtiin. Se onnistuu kirjautumalla Walley-sovellukseen tai verkkosivuille ja valitsemalla sieltä haluttu maksutapa. Tunnistautuminen ja sopimuksen allekirjoittaminen tehdään vahvasti pankkitunnuksilla.  

Walleyn maksutavoilla kiireellisiä hankintoja ei tarvitse lykätä tulevaisuuteen vaan kaupat voi tehdä saman tien.  

Lisäbuustia kampanjapäiviin 

SOK:n kehityspäällikön Juuso Paulasuon mukaan Walleyn tarjoamat edut ovat olleet selkeitä sekä asiakkaiden että S-ryhmän kannalta.  

”Kertaostosten euromäärä on Walley-ostoksissa muita maksutapoja suurempi ja suunta näyttää olevan edelleen ylöspäin. Myös asiakkailta saatu palaute ostokokemuksesta on ollut erittäin positiivinen”, Paulasuo kertoo.

Walley on tuonut myyntiin selkeää myötätuulta etenkin Sokoksissa keväisin ja syksyisin järjestettävässä 3+1 Päivää -kampanjassa sekä Prisman Asiakasomistajapäivillä. Joustavaa maksutapaa on opittu hyödyntämään entistä paremmin myös Prisma.fi- ja Sokos.fi-verkkokaupoissa.

”Koroton maksuaika helpottaa asiakkaiden ostopäätösten tekemistä”, Paulasuo tiivistää.

Tasaisesti kasvavasta suosiosta kertoo jotain se, että Walley on noussut S-Ryhmän verkkokaupoissa suosituimpien maksutapojen joukkoon. 

Tämä on hyvin linjassa myös Walleyn valtakunnallisen suosion kanssa. Viime vuonna yli puolet 30–65-vuotiaista suomalaisista maksoi ostoksiaan Walleyn maksutavoilla. Ruotsissa vastaava luku oli yli 75 prosenttia.  

Walleylla maksuaikaa hankintoihin silloin, kun on tarve 

Tyypillisesti Walleyta käytetään hieman kalliimpiin kodinhankintoihin ja käyttötavaroihin sekä muotiostoksiin. 

Etenkin verkko-ostamisessa asiakkaat arvostavat sitä, että tarjolla on useita maksutapoja. Yhdelle sopii luottokortti, toiselle perinteinen verkkopankkimaksu ja kolmannelle Walleyn kaltainen lasku. 

Usein ostoksia myös jaetaan ja jyvitetään eri maksutavoille. Edullisempia ostoksia voidaan maksaa suoraan verkkopankissa, hieman kalliimpia puolestaan Walleylla tai luotolla. 

”Tämä kertoo toisaalta myös asiakkaiden oman talouden hallinnasta. Emme voi kuluttajina aina valita, milloin uusi pesukone tai puhelin on hankittava rikkoutuneen tilalle. Laskulla saa kätevästi maksuaikaa hankintoihin silloin, kun on tarve”, Paulasuo toteaa. 

Paulasuon mukaan Walleyn valttina on joustavien maksuehtojen ja korottoman maksuajan lisäksi myös maksamisen helppous ja turvallisuus.

”Walleyssa ei tarvita maksukorttien pitkiä numerosarjoja, jotka ovat etenkin mobiililaitteissa työläitä naputeltavia. Niihin liittyy aina myös virheiden mahdollisuus, eikä kaikilla nykyään älylaitteiden aikakaudella ole välttämättä kortteja helposti saatavilla. Laskulla maksamiseen tarvittavat vahvan tunnistautumisen sovellukset löytyvät kuitenkin puhelimesta, jolla ostokset tyypillisesti muutenkin tehdään”, Paulasuo lisää.  

S-Ryhmän asiakkaat löytäneet Walleyn maksutavat

Walley on noussut S-ryhmän verkkokauppojen suosituimpien maksutapojen joukkoon. 

Positiivinen luottotietorekisteri tuo turvaa luotonantajalle ja -ottajalle

Kuluttajien ylivelkaantumista yritetään tästä keväästä lähtien hillitä positiivisen luottotietorekisterin avulla. Rekisterin tarkoituksena on hillitä kotitalouksien ylivelkaantumista ja auttaa yksittäistä kuluttajaa hallitsemaan talouttaan.

Verkkokaupan suurimmat personointihaasteet

Pohjoismaiset verkkokauppayritykset pyrkivät kehittämään personointiaan vastatakseen kasvaviin kilpailupaineisiin ja lujittaakseen asiakaspysyvyyttä.