Black Friday - investointi kotiin

Black Friday on kulman takana. Mutta miten saat mahdollisimman suuren osan investoimistasi rahoista takaisin? Seuraavassa on kuusi vinkkiä, joilla voit arvioida Black Friday -kampanjan lopputulosta lisämyynnin näkökulmasta.

Black Friday - investointi kotiin

Myynnin maksimoimiseksi mainosten luomiseen ja myynninedistämiseen verkkosivulla käytetään valtavasti aikaa ja resursseja ennen Black Fridayta. Mutta mitä voi tehdä jälkeenpäin, jotta kampanjasta hyötyy entistä enemmän ja saa investoinnista entistä suuremman osan takaisin?

Jos keskitytään pelkästään Black Fridayta edeltäviin valmisteluihin, riskinä on, että yksilöt numeroiden takana unohtuvat eikä maksetun datan muuntaminen rahaksi onnistu. Analysoimalla erityyppiset asiakastiedot, jotka saat ennen Black Fridayta, voit määrittää yrityksesi tärkeimmät asiakassegmentit ja arvioida yrityksesi myynninedistämistoimet. Kun analysoidaan kampanja ja otetaan siitä opiksi, se auttaa erittäin todennäköisesti kasvattamaan myyntiä loppuvuoden aikana.

Kysy ensin itseltäsi, mikä oli Black Friday -kampanjasi tavoite. Oliko tavoitteena kasvattaa myyntiä, lisätä tunnettuutta tai ehkä parantaa kannattavuutta? Vastauksen perusteella voit määrittää tunnusluvut, joiden mittaaminen ja analysointi on yrityksellesi tärkeintä.

Kuusi vinkkiä Black Fridayn lopputuloksen analysointiin:

  • Mitä tuotteita myytiin eniten? Voitko mainostaa niitä myös muulla tavalla kuin vain Black Friday -kampanjassa?
  • Tutki aiemmin ostoja tehneitä asiakkaita, jotka tekivät eniten lisäostoja. Analysoimalla heidän käyttäytymistään voit saada tietoja siitä, miten saat yhä useamman ostamaan lisää.
  • Miten asiakkaat toimivat Black Fridayn aikana? Oliko paljon sellaisia asiakkaita, jotka etsivät tiettyä tuotetta verkkosivusi hakukenttää käyttämällä, mutta eivät ostaneet mitään? Selvitä, mitä he etsivät, ja varmista, että seuraavat samaa tuotetta etsivät eivät jää ilman tuotetta.
  • Miten verkkosivu kesti lisäkuormituksen? Nopeus on ratkaisevan tärkeää, ja sen on vastattava kuluttajien suuria odotuksia. Muussa tapauksessa menetät rahaa menetetyn myynnin perusteella.
  • Onko toisiinsa liittyvissä tuotteissa, jotka myydään yhdessä, nähtävissä jokin tietty kaava? Kasvata ristiinmyyntiä entisestään markkinoimalla kyseisiä tuotteita yhdessä.
  • Miten mittaat tekemäsi panostukset? Mittarit olisi hyvä määrittää jo ennen kampanjaa. On joka tapauksessa tärkeää määrittää oikeat tunnusluvut, asettaa tavoitetaso kaikille tunnusluvuille ja seurata tavoitteiden saavuttamista.

Kaikista tärkeintä on kuitenkin...

Edes joidenkin asioiden mittaaminen on parempi kuin se, ettet mittaisi mitään. Jos sinulla ei ole välineitä, aikaa tai osaamista kaiken tekemiseen yhdellä kertaa, aseta rima hieman alemmaksi ja tee ne mittaukset, jotka voit. Toivotan menestystä!

Alapuolelta voit ladata Convert-verkkokaupparaporttimme, joka pitää sisällään tilastoja, analyyseja ja asiakastarinoita.

Lataa Convert 2019

Turvallista ja sujuvaa maksamista verkkokaupassa

Vastaamon tietomurto nosti tietoturvan tapetille – ja hyvä niin. Aiheellisesti myös maksamisen turvallisuus on otettu mukaan tähän keskusteluun.

Kulukatto tuli ja asiakkaan tunnistautumisvaade muuttui, vaan muuttuiko sittenkään mikään?

Miten lainsäädännön päivittyneet vaatimuksen näkyvät maksamisen arjessa? Muuttunut ostoskokemus ja vanhan tutun laskun voittokulku.

Collector Bankin yrityslasku tekee ostamisesta vaivatonta

Verkkokauppiaat haluavat tänä päivänä tarjota yritysasiakkailleen kuluttajakauppaa vastaavan ostokokemuksen. Ostamisen tulee olla helppoa, nopeaa ja turvallista myös yritysasiakkaille.